Nekem nem ezt ígérték kérem...


Mi lehet annak az oka, hogy az objektíve sikeres BI és adattárház projektek egy része szubjektíve sikertelen? Vajon miért van az, hogy sikertelennek érzik a felhasználók az amúgy sikeres projektet? Vajon miért a rossz dolgok jutnak az eszünkbe egy olyan adattárházról vagy BI rendszerről, amelynek megvalósultak a céljai?

A lehetséges okok megtalálásához nézzünk az alábbi esetet:

Összejön az első randi ahol találkozik Vevő és Szállító. A Vevő is és a Szállító is a legjobb oldalát szeretné mutatni. Kiöltöznek, felkészülnek. Pont úgy mint egy igazi randin. A Szállító szeretné elvarázsolni a Vevőt és a Vevő is szeretné ha a Szállító szépnek és kívánatosnak látná.

Kialakul a bizalom, elkezdődik a beszélgetés, a Vevő a Szállító elé tárja a problémáit, amire a Szállító folyamatosan ontja a megoldásokat. Az „És azt tudja hogy” kérdések folyamatosan kontráz: „Az semmi. Még azt is tudja, hogy…” Csillogó, villogó grafikonokat mutat, elmondja hogy a BI vagy adattárház rendszer bevezetése után teljesen meg fog változni a Vevő élete. Vége lesz a rabszolgamunkának, innentől kezdve azzal tud majd foglalkozni amivel szeretne egy idilli, friss és rendben tartott adatparadicsomban.

Még mielőtt összeházasodnának, szűkíteniük kell a scope-ot. Nem fér bele a csillogó villogó animált diagram, de nem baj jó lesz egy egyszerű pontdiagram is. A célját eléri az is. A Vevőt kicsit bántja, hogy miért mutatta meg a Szállító neki a csillogó villogó diagramot az első találkakor, amikor sejthette, hogy nem fogja megkapni, de elfogadja. Már nem olyan édes a szőlő mint az első találkozáskor, de mindenki boldog és elfogadja, hogy ez van.

Szerződést kötnek. Egyre jobban megismerik egymást és kiderül, hogy a Vevő nem tudja majd táblagépen nézni a már statikussá egyszerűsített diagramját sem. Elkeseredik. Persze ésszel belátja, hogy a grafikont ugyanúgy lehet nézni monitoron is, de azért már nagyon el van keseredve.

Aztán elkészül az adattárház. Működik. Funkcióját ellátja, minden nap töltődik, a riportok kijönnek belőle. A Vevő átveszi, hisz a célját elérte. De pont a számára szerethető része nem valósult meg. Pont az, amibe az első találkozáskor beleszeretett. Hasznosabb munkát végez mint korábban, csak az a csoda nem következett be, amire várt. Nem azt kapta ugyanis amit az első találkozáskor mutattak neki. Persze nem haragudhat senkire. Ha jól belegondol, igazából senki sem ígérte meg a csillogó-villogó animált diagramokat. Senki nem ígérte meg, hogy táblagépen nézheti majd a riportjat.

Csak elhitették vele. Elhitették vele, hogy lehetne akár ilyenje is. És Ő elhitte. Beleélte magát és senki sem szólt rá, hogy ébresztő...

POWER BI WORKSHOP

Tudjon meg többet az itt elhangzottakról! Jöjjön el a 2017. szeptember 5.-i Power BI workshopra. Részletek >>

  

Elválasztó

Már készül a következő cikk. Kérjen értesítést a megjelenéséről itt.

|

Szóljon hozzá!

Szabály: Legyen kedves, segítõkész és vállalja a nevét.
A mező tartalma nem nyilvános.
  • A web és email címek automatikusan linkekké alakulnak.
  • Engedélyezett HTML elemek: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • A sorokat és bekezdéseket automatikusan felismeri a rendszer.
ANTI SPAM
A robot regisztrációk elkerülésére.
Image CAPTCHA
Figyeljen a kis és nagybetűk használatára

POWER BI WORKSHOP

Tudjon meg többet az itt elhangzottakról! Jöjjön el a 2017. szeptember 5.-i Power BI workshopra. Részletek >>