Füstbe ment (BI/adattárház) terv...

Húúú de aktuális így egy-két héttel a BI sales képzés előtt...

Most jöttem egy BI bevezetés előtt álló ügyféltől aki arról panaszkodott, hogy „Megkaptuk a méregdrága ajánlatokat, de egyik sem írta le, hogy miért jó nekünk a javasolt megoldás. Önfényezésből kaptunk rendesen, de egyik ajánlat sem tartalmazta, hogy miért fogja megérni nekünk milliókat költeni egy adattárházra, és miért éppen xy szállító megoldását válasszuk. Így én sem tudtam eladni a tulajdonosnak egyik szállító ajánlatát sem. Az üzlet nagyon akarta, az IT teljes vállszélességgel mellette állt, de a tulajdonos nem értette meg, hogy miért kerül ilyen sokba.”

Az október 29.-i BI sales képzésnek van egy „győztes ajánlatok titkai” nevű blokkja ami pont ezzel a problémával foglalkozik. Aki jön a képzésre azzal jó alaposan át fogjuk beszélni, hogy mire kell figyelni ajánlatíráskor.

De. Aki nem tud jönni, az is ügyeljen arra, hogy az ajánlatot a kiértékelőnek házon belül még el kell adnia. Épp ezért pontosan el kell magyarázni az ügyfélnek, hogy miért fogja megérni NEKI! Az „adattárház adatmodellje csillagsémás lesz” –ből el kell jutni oda, hogy az „Az adattárház adatmodellje csillagsémás lesz, mert a csillagsémás adatmodell áll legközelebb az üzleti felhasználók gondolkodásához és ez lesz az egyik záloga annak, hogy a felhasználók szívesen használják az adattárházat, ami végső soron a beruházás minél rövidebb időn belüli megtérüléshez vezet”

Lehet, hogy bugyuta a példa, de kifejezi a lényeget: Nem elég leírni, hogy az adattárházunk csillagsémás lesz, hanem el is kell magyarázni, hogy ez NEKI miért lesz jó.

Kővári Attila - BI projekt

Új hozzászólás