Arcfelismerés és a BI

Emlékszem anno mennyit gondolkodtunk egy nagyon jól célzó áruházi marketing rendszeren. Az ötlet az volt, hogy az áruházak falára, kirakatokba monitorokat teszünk, amin keresztül reklámfilmeket sugárzunk és közben egy kamerával letapogatjuk a monitor előtt megálló személy arcát, majd kiértékeljük a kapott képet és megállapítjuk, hogy a monitort néző személy milyen korú, nemű. Aztán gyors váltás és hirtelen elkezdjük sugározni a neki (korának, nemének) szóló hirdetéseket.

Ennek megvalósítása anno ésszerű költségszinten esélytelen volt. De ma már könnyen elérhető és könnyen integrálható más adatbázisokkal és alkalmazásokkal az a technológia, amely az arcfelismerést lehetővé teszi.

Ma már a technológia fejlődésének köszönhetően a döntéstámogató rendszerek segítségével feltárt összefüggések azonnal átültethetőek a vállalat folyamataiba. Mindenféle költséges szoftver és hardver beruházás nélkül, szolgáltatásként igénybe véve akár most azonnal.

How-old.net arcfelismerő

Nem kell sokat várni arra, hogy egy gyanútlan pillantást vetve egy áruházi tv-re megjelenik egy felirat, hogy kedves Attila, két hete sokat időzött a ... prémium termék előtt. Ne rágódjon rajta többet. Vigye haza ma és adunk 50 % engedményt ha egy 10 percen belül megjelenik a pénztárnál. Óra indul...

Kővári Attila - BI projekt

hozzászólás

Láttam ilyen tesztrendszert működés közben. Abban volt még egy csavar: a szoftver elemezte az arcról leolvasható érzelmeket és képernyők előtt töltött időt, ezt egy archoz kötötte és ebből összeállított egy "fogyasztói profilt" amit egy séta után kinyomtatva az ember kezébe nyomtak. A lehetőségek elég messze vezetnek és kissé hátborzongatóak...

Új hozzászólás